خبرخوب| افتخاری دیگر از دانش بنیان ها؛تولید بنزین و گازوئیل از زباله با رآکتور احیاء/ نی فریز جنین هم ایرانیزه شد

بسته خبرخوب امروز را به تاسی از مکتب امام جعفر صادق (ع) نوشتیم و همه خبرهایمان خبرهایی از دنیای علم و فن آوری و حاصل تلاش شبانه روزی ایرانیانی است که پر بیراه نیست اگر بگوییم سربازان امام جعفر صادق‌اند. بسته خبرخوب امروز از آن بسته‌هایی است که قطعاً با خواندن آن بیش از پیش به ایرانی بودنتان افتخارمی کنید.

خبرخوب| افتخاری دیگر از دانش بنیان ها؛تولید بنزین و گازوئیل از زباله با رآکتور احیاء/ نی فریز جنین هم ایرانیزه شد

گروه خبرخوب: در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)، بسته خبرخوب مان را با یاد این امام بزرگوار آغاز می‌کنیم. راستی از امام صادق (ع) چه می دانید؟ اصلاً می دانید در زمان حیات ایشان قوی‌ترین و عالی‌ترین مکاتب علمی دنیا در برابر علم امام صادق (ع) سر تعظیم فرو آوردند. می دانید حضرت، علوم روز را طوری در جامعه دوران خودشان رواج دادند که از دورترین نقاط دنیا افرادی می‌آمدند و بر مکتب امام جعفرصادق (ع) مهر تأیید می‌زدند؟ بچه‌های ما یا اصلاً خود ما چقدر می دانیم از ششمین امام شیعیان؟! باور کنید خیلی از ما نمی‌دانیم در زمان امام صادق (ع) و به برکت تسلط ایشان به علم و مباحث علمی، خیزش علمی به راه افتاد که به دورترین نقاط دنیا هم راه پیدا کرد. امام صادق (ع) روح دانش جویی را در سراسر جهان اسلام زنده کردند. بسته خبرخوب امروز را به تاسی از مکتب امام جعفر صادق (ع) نوشتیم و همه خبرهایمان خبرهایی از دنیای علم و فن آوری و حاصل تلاش شبانه روزی ایرانیانی است که پر بیراه نیست اگر بگوییم سربازان امام جعفر صادق‌اند. بسته خبرخوب امروز از آن بسته‌هایی است که قطعاً با خواندن آن بیش از پیش به ایرانی بودنتان افتخارمی کنید.

*یک خبر باور نکردنی از دانش بنیان‌ها/ تولید بنزین و گازوئیل از زباله / دست رد به ۱۵ دعوت نامه بین المللی «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد». اولین خبر خوب ما یک مصداق تمام عیار از این روایت پیامبر مهربانی؛ حضرت محمد (ص) است. خبر را که بخوانید صحه می‌گذارید براین ادعا. محققان یک شرکت دانش بنیان در شهر کنگان یک رویای دیرینه را به واقعیت تبدیل کردند و دستگاهی ساخته‌اند که به آن رآکتور احیا می گویند. زباله‌های دور ریختنی را در این دستگاه می‌ریزند و از آن سوخت تولید می‌کنند. شاید کسی فکرش را نمی‌کرد یک روز ایرانیان به علمی دست پیدا کنند که بتواند یکی از مهم‌ترین معضلات دنیای امروز را حل کند. این دستگاه نه دود و شیرابه دارد نه اگزوز و بو. ماده دفعی هم ندارد. عجیب است اما واقعیت دارد. این دستگاه حاصل تلاش یک گروه ده نفره از فارغ التحصیلان رشته شیمی و محیط زیست است. حالا بشنوید از خروجی رآکتور احیا. صالحی؛ مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفته است که با استفاده از این دستگاه می‌توان از هر تن زباله، ۴۵ درصد بنزین و گازوئیل و ۴۵ درصد دوده صنعتی تولید کرد.  این را هم بگوییم که کل دنیا از تولید این دستگاه انگشت به دهان مانده‌اند و به گفته مدیر عامل شرکت، تاکنون ۱۵ دعوت نامه بین المللی برای این شرکت دانش بنیان از کشورهای مختلف دنیا آمده است. از کمبریج لندن تا سانفرانسیسکوی آمریکا و محققان به همه آنها دست رد زدند. امیدواریم مسئولان هم در حماتی از این شرکت دانش بنیان سنگ تمام بگذارند تا هر چه زودتر این دستگاه جادویی تجازی سازی شود و در دنیای زباله‌ها معجزه کند.  

*مژده به بیماران مبتلا به سرطان پروستات/ خداحافظی با شیمی درمانی همین حالا که در حال خواندن این بسته خبرخوب هستید، صدها و شاید هم هزاران نفر از جمعیت مردان ایرانی درگیر شایع‌ترین نوع سرطان در میان مردان، یعنی سرطان پروستات هستند و چه بسا که خانواده‌هایی هم داغدار از دست دادن عزیزانشان باشند و عده‌ای هم روی تخت بیمارستان و در حال گذراندن روزهای سخت. اما مژده بدهیم که پزشکان هسته‌ای شیراز یک خبردسته اول دارند برای مبتلایان به این سرطان و این خبر، تولید یک رادیو دارو است که این دارو به محض تزریق شدن به بدن بیمار مبتلا به سرطان، خودش را به گیرنده‌های سلول‌های پروستات در هر جایی از بدن که باشند می‌رساند. روی این سلول‌ها می‌نشیند، از درون بدن به آنها اشعه بتا می‌تاباند و این سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. دوباره افتخار کنید به ایران و ایرانی بودنتان چرا که ایران جزو معدود کشورهایی است که این رادیو دارو در آن تولید شده است. این را هم بگوییم که داروی درمان کننده سرطان پروستات مراحل آزمایشی و بالینی‌اش را هم طی کرده و در افرادی که این دارو را در سه دوز دریافت کرده‌اند سرطان پروستات درمان شده است. به امید شفای همه بیماران بخوانید ام یجیب المضطر اذا دعا و یکشف السوء …  

* نی فریز جنین هم ایرانیزه شد! می‌دانستید ما نی فریز جنین هم داریم؟ می‌دانستید این نی فریز جنین یکی از مهم‌ترین ابزارها در درمان زوجین نابارور است؟ دنیای علم دنیای عجیب و غریبی است. جانم برایتان بگوید که در یک سال گذشته ۵ هزارنوزاد از زوجین نابارور با تجهیزات ایرانی به دنیا آمده‌اند. تا پیش از این تجهیزات درمان زوجین نابارور از جمله تجهیزات مربوط به آی یو آی و آی وی اف از کشورهای ژاپن و فرانسه و آلمان وارد می‌شد و برای همین هم هزینه آی وی اف و آی یو آی سر به فلک می‌کشید اما حالا محققان ایرانی توانسته‌اند ابزار و تجهیزات مورد نیاز در درمان ناباروری را در داخل تولید کنند آن هم با یک پنجم هزینه‌ای که برای وارد کردن آنها پرداخت می‌شد. سوزن پانچر، کت‌تر آی یو آی و مهم‌تر و حساس‌تر از همه نی فریز جنین بود که به همت محققان ما این یکی هم ایرانیزه شد.   *خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید