رئیس شورای شهر تهران: مخالفان ساخت مسجد در پارک قیطریه «از مسجد می‌ترسند»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: مخالفان و منتقدان از مسجد می‌ترسند، چراکه می‌بینند اقدامات مردمی مانند شرکت در راهپیمایی‌ها از مسجد نشات می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران: مخالفان ساخت مسجد در پارک قیطریه «از مسجد می‌ترسند»

به گزارش خبرآنلاین، برای ساخت این مسجد در پارک قیطریه یک درخت هم قطع نمی‌شود و هر کسی که درختی قطع کرد را بیاورید، پایش را قطع کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پارک قیطریه متعلق به اتابک اعظم بوده و به نوه‌های وی ارث رسیده که یکی از نوه‌هایش هم شهردار تهران بوده و خودش این اراضی را به پارک تبدیل کرده است و هیچ کسی این پارک را اهدا نکرده و هر کسی که در این باره ادعایی دارد، مدارکش را بیاورد و نشان دهد.

به گزارش ایلنا، «مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه اظهار داشت: مگر ساخت مسجد کارِ بدی است؟ در یک پارک ۱۲۰ هزار متری می‌خواهند، یک مسجد ۲۰۰ متری بسازند تا مردم در این محل نماز بخوانند که اقدامی کاملا منطقی است.

وی در واکنش به نگرانی‌ها درباره قطع احتمالی درخت در پارک قیطریه برای ساخت این مسجد تاکید کرد: برای ساخت این مسجد در پارک قیطریه یک درخت هم قطع نمی‌شود و هر کسی که درختی قطع کرد را بیاورید، پایش را قطع کنیم.

رییس شورای شهر تهران گفت: اینکه می‌گویند ۴۰ درخت و ۶۰ نهال قطع خواهد شد، دروغ است و یک درخت هم قطع نخواهد شد و میراث فرهنگی هم ناظر است. البته وقتی آن حجم از آپارتمان در این منطقه ساختند، میراث کجا بوده است؟

چمران همچنین درباره برخی انتقادات مبنی بر ساخت مسجد در زمین اهدایی پارک قیطریه به شهرداری تهران ادامه داد: چه کسی زمین را اهدا کرده است آن را پیدا کنند! پارک متعلق به اتابک اعظم بوده و به نوه‌های وی ارث رسیده که یکی از نوه‌هایش هم شهردار تهران بوده و خودش این اراضی را به پارک تبدیل کرده است و هیچ کسی این پارک را اهدا نکرده و هر کسی که در این باره ادعایی دارد، مدارکش را بیاورد و نشان دهد.

وی افزود: مخالفان و منتقدان از مسجد می‌ترسند، چراکه می‌بینند اقدامات مردمی مانند شرکت در راهپیمایی‌ها از مسجد نشات می‌گیرد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: این افراد از مسجد هراس دارند، وگرنه که در ۳۴ پارک، مسجد ساخته شده است آیا اتفاقی رخ داده است؟ مگر در پارکِ گفتگو که مسجد ساخته شده، اتفاقی افتاده است؟ مردم در مسجدِ پارک نماز می‌خوانند می‌روند و انشالله در مسجد پارک قیطریه هم برای نماز می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید